Sygeforsikring​

Har du råd til at din hund eller kat bliver syg eller kommer til skade???

​Ingen ønsker, at vores kæledyr bliver syge eller kommer til skade, men unge som gamle kan komme ud for en ulykke eller et uforudset sygdomsforløb.

I dag er det muligt at sygeforsikre vores hunde og katte og dermed få hjælp til den økonomiske belastning, det kan være, når vores kæledyr bliver syge.

En dyrlæge regning kan hurtigt løbe op, og har du brug for at søge dyrlægehjælp uden for klinikkernes normale åbningstid, kan det blive en bekostelig affære. En sådan uventet udgift, kan være en meget stor belastning for økonomien i dagligdagen, og nogle dyreejere vælger at lade deres kæledyr aflive af økonomiske årsager.

Vi anbefaler ALLE!! at tegne en sygeforsikring.

​Mange forsikringsselskaber tegner sygeforsikringer på hunde, medens udvalget for kattenes vedkommende er mere begrænset. De fleste selskaber stiller som krav, at dyret er ID-mærket og regelmæssigt vaccineret.

Læs forsikringsbetingelserne grundigt igennem, før du tegner en forsikring, da der kan være stor forskel på dækningsbetingelser, selvrisiko m.m. Vær desuden opmærksom på, om forsikringen er livsvarig eller ophører, når dyret er eks. 10 år. Vi anbefaler at tegne en forsikring, der er livsvarig, da de fleste af os forventer, at vores kæledyr bliver mere end 10 år gamle.

Eksempler på selskaber, der tilbyder hunde og/eller katte-sygeforsikringer:

Konsultation og fodersalg

​CVR: 25237277

Kontakt klinikken

Vagtdyrlæge

Udenfor klinikkens åbningstid henvises til:

Københavns Dyrehospital

Poppelstykket 11